Nadszedł czas na realizację kluczowej fazy modernizacji Kanału Regatowego. Powstały nowe, betonowe nabrzeża, wyremontowane są także oba mostki, którymi piesi przedostaną się na wyspę.
Stan dotychczasowych nabrzeży – zgodnie z ekspertyzą – nie pozwalał na nich doraźny remont, konieczne było ich usunięcie i zastąpienie nowymi. Nabrzeża mają blisko 3 km długości. W ich miejsce zostały zamontowane prefabrykaty.
W przypadku mostków zastosowano technologię, dzięki której kładki można było wyremontować na miejscu, bez konieczności transportowania ich poza teren Parku Śląskiego.
Jak przeprowadzono remont kładek? JZamontowano pod nimi specjalne podpory. Kładki były podnoszone za pomocą siłowników. Remont polegał na uzupełnieniu braków w żeberkach i pełnego odrestaurowania metalowej konstrukcji.
Po zakończeniu całej inwestycji Kanał Regatowy stanie się drożny i będzie z niego można przepłynąć do Dużego Stawu. Na akweny mają powrócić kajaki i łódki.
Prace prowadzi wrocławskie konsorcjum, które tworzą dwie firmy: PBW Inżynieria i Probudowa. Pierwszy etap inwestycji, czyli remont nadbrzeży plus odmulenie kanału oraz wymiana mostków wraz z remontem wyspy ma zostać zrealizowany jeszcze w tym roku.
Następnie zostanie ogłoszony przetarg na drugi etap prac, a więc na stworzenie nowej nawierzchni wokół Kanału Regatowego i przeprowadzenie nasadzeń.
Projekt jest realizowany ze środków pochodzących z programu Jessica, a jego wartość to ponad 17 mln zł.